mandag den 31. oktober 2011

lortehistorier

Jeg har lige læst de bedste historier om lort på en blog. Her: Lortehistorier . Kommentarene er det bedste. Herunder er min kommentar men de andre er sjovere.


Da jeg var stor teenager drillede jeg og min Casper min lillesøster Tine med en af hendes mange talefejl. Min lillesøster siger vildt mange sorte ting, og en af dem hun var kommet til at sige var: "jeg har engang spist en lort med hele majs" hvor hun faktiek bare mente at hun havde SET en lort med hele majskerner i. 
Nåmmen min bror og mig optrådte med et malerisk narrativ a la "Og så tog du en bid af den sprøde lort og du kunne mærke dens smag brede sig på tungen. Majsen knasede dejligt mellem tænderne..." etc.
 Hun var først vildt irriteret på os, men så så pludselig mærkelig ud i hovedet. Og så var det hun sagde "lad være jeg kan smage det. Jeg kan godt huske hvordan lort smager!" Det viste sig at vores sanselige fortælling havde bragt et ellers fortrængt barndomsminde op til overfladen. Et minde om dengang hun smagte på en hundelort. Hun kunne ret præcist beskrive smagen af hundelort som "sød, syrlig, krydret og meget meget stærk"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar