onsdag den 15. september 2010

Dæknavne

Jeg benytter mig af dæknavne når det drejer sig om citater fra børn og unge og fra folk jeg ikke kender så godt. Jeg er ikke altid så god til at finde på en dæknavn, så jeg bruger listerne og godkendte drenge- og pigenavne i Danmark fra nedenstående hjemmeside:

Godkendte navne

Det lyder jo umiddelbart lidt kedeligt, men er du rådden hvor har jeg brugt meget tid på at grine mig igennem de der navnelister. Vidste du fx at man må kalde sin søn SPYRIDON? eller sin datter TUBA?

Bare for at understrege min pointe kommer her en liste over virkelig crazy navne - som vel at mærke alle er godkendte.

PIGENAVNE:
Tusse
Bi
Kobra
Luth
Yo
Boon
Boglærka
Gul
Y-an
Gurpreet
En
Koriette
Øyvinda
Yr
Polka
Gunnarsine
Lottæ
Yosefine
Holga
Povline
Honeyblossom
Kolbrun
Belindzy
Persille
Karrinna
Atossa
Lucif
Xzoretta


DRENGENAVNE
Tørk
Solbjørn
Bimmer
Diesel
Agthor
Pip
Sok
Xerxes
Polle
Gandalf
Dionisios
Vassilly
Godik
Bile
Van
Bixente
Zapp
Triton
Zappa
Chriistofer
Wagner
Kaven
Gay
Kræn
Leib
Helgi
Babatunde
Dicky
Jorry

1 kommentar:

  1. Piger må også hedde Panik og Ganja, og drenge må hedde Gusten!

    SvarSlet